مینی چیلر با فن کویل یا داکت اسپلیت؟

جمعه, 21 اردیبهشت 1403

116

نویسنده : مهندس رسولی

❇️ عنوان : انتخاب مینی چیلر با فن کویل یا داکت اسپلیت ؟

 


 

❇️ مقدمه :

انتخاب مینی چیلر با فن کویل یا داکت اسپلیت ؟ این سوالی است که توسط شرکت تهویه آذرباد در این مقاله بررسی می گردد.

 


 

❇️ متن :

انتخاب مینی چیلر با فن کویل یا داکت اسپلیت؟

برای اینکه بدانیم برای واحد تجاری یا مسکونی خود داکت اسپلیت انتخاب کنیم یا مینی چیلر با فن کویل به طرح یک مثال به مزایا و معایب طرح پاسخ خواهیم داد.:
فرض کنید شما دارای یک واحد مسکونی ۱۸۰ متری هستید که دارای سه خواب ۱۲ متری و نشیمن و راهرو ۱۰۰ متری و آشپزخانه ۲۰ متری است و مابقی اختصاص به دستشویی و حمام و کمد دیواری دارد انتخاب به شرح زیر خواهد بود:

مینی چیلر و فن کویل :

یک دستگاه مینی چیلر 5 تن تبرید واقعی و سه دستگاه فن کویل 200cfm برای اتاق خواب ها و یک دستگاه فن کویل 400cfm برای آشپزخانه و سه دستگاه فن کویل 400cfm برای نشیمن و راهرو مورد نیاز است .
داکت اسپلیت :
برای اتاق ها یک دستگاه داکت اسپلیت 24000btu/h واقعی و یک دستگاه داکت اسپلیت 42000btu/h برای نشیمن و آشپزخانه باید استفاده کرد.



 

❇️ نتیجه گیری :

در طرح مینی چیلر و فن کویل توزیع بار برودتی یکنواخت تر خواهد بود و در صورتیکه هر اتاق بهره برداری نگردد فن کویل آن خاموش خواهد بود تنظیمات دما برای اتاق ها و قسمت های مختلف به آسانی با ترموستات مربوطه انجام می شود و در صورت خرابی یکی از فن کویل ها سایر فن کویلها در حال کار خواهند بود و از این بابت نیز بهره برداری دچار مشکل اساسی نخواهد بود. این طرح برای فصول سرد نیز شرایط مشابهی خواهد داشت. در صورت نشت گاز مبرد بدلیل نصب مینی چیلر در پشت بام یا بالکن فضای داخل واحد مسکونی درگیر نخواهد بود .هزینه خرید در این حالت بیشتر است و استهلاک سیستم کمتر خواهد بود همچنین مصرف برق بدلیل توزیع بار کمتر خواهد بود.در این طرح حجم کانال کشی کم و لوله کشی بیشتر خواهد بود. در طرح داکت اسپلیت بار برودتی با کانال کشی به صورت یکنواخت خواهد بود. در صورت بهره برداری حتی یک اتاق بدلیل مشترک بودن دستگاه سایر اتاق ها هم باید خنک شوند و از اینرو مصرف برق و استهلاک بالا خواهد بود. دستگاه مشترک راهرو و نشیمن شرایط مناسب تری نسبت اتاق خواب دارد در صورت خرابی هریک از دستگاهها تا تعمیرات نهایی بهره بردار با مشکل روبرو خواهد بود در این طرح حجم لوله کشی آب گرم و کانال کشی طولانی تر وجود دارد. در صورت نشت گاز مبرد در یونیت داخلی یا لوله کشی واحد مسکونی با این گاز سمی درگیر خواهد بود. هزینه خرید و اجرای این طرح به طور کلی ۲۰ الی ۳۰ درصد ارزان تر از طرح مینی چیلر و فن کویل خواهد بود.


 

❇️ استناد ها :

دفتر مهندسی شرکت تهویه آذرباد


 

❇️ کلید واژه ها : مینی چیلر با کیفیت ، بهترین سازنده مینی چیلر ، مینی چیلر ساخت ایران ، مزایای مینی چیلر ، مینی چیلر کم صدا ، مینی چیلر با کمپرسور اسکرال ، مینی چیلر داخلی

 


 

❇️ نویسنده / نویسندگان :

دفتر مهندسی شرکت تهویه آذرباد


 

❇️ منابع :

دفتر مهندسی شرکت تهویه آذرباد

ارتباط با تهویه آذرباد

info@tahviehazarbad.com

info@tahviehazarbad.com

تلفن دفتر مرکزی و فروش : 982144411345+ و 09100134242 و 09224924765

تلفن کارخانه 1 : 982637850623+

تلفن کارخانه 2 : 982637850624+

خبرنامه تخصصی

شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت تهویه آذرباد می‌باشد.