نکات مهم برای خرید دستگاه هواساز

دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403

282

نویسنده : مهندس رسولی

❇️ عنوان :نکات مهم برای خرید دستگاه هواساز 

 


 

❇️ مقدمه :

در هر پروژه تجاری ، اداری ، مسکونی ، بیمارستانی و صنعتی که نیاز به خرید دستگاه هواساز می باشد می بایست برای خرید به نکات زیر توجه گردد:

 


 

❇️ متن :

پروژههای تجاری ، مسکونی ، صنعتی و ... که نیاز به خرید و استفاده از دستگاه هواساز  را دارند برای خرید دستگاه به نکات زیر توجه نمایند:
  1. کویل سرمایشی و گرمایشی دستگاه بر اساس استانداردهای بین المللی نظیر اشری طراحی و ساخته شده باشد.
  2. از فروشنده بخواهید اطلاعات و ریپورت کویل سرمایشی و گرمایشی دستگاه هواساز شامل سطح ، تعداد ردیف ، تراکم فین ، سایز لوله کویل را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید به صحت مهندسی و انتخاب صحیح کویل اطمینان حاصل کنید.
  3. هرچقدر کویل های سرمایشی و گرمایشی با دبی آب کمتر و افت فشار آب پایین تر بتواند بار برودتی و حرارتی بیشتری را تامین کند می توان گفت راندمان آن بیشتر است.
  4. افت فشار آب در کویل باید در محدوده ۱ الی ۷ فوت ستون آب باشد و مقادیر بیشتر از این یعنی سطح کویل کمتر ، راندمان پایین تر دستگاه لذا به این پارامتر توجه داشته باشید. ۵-فن های مورد استفاده باید بالانس استاتیکی و دینامیکی گردد.
  5. استفاده از ورق گالوانیزه گرم برای بدنه الزامی است در خیلی از موارد سازندگان خارجی از ورق سیاه رنگ آمیزی شده استفاده می کنند.
  6. داشتن سینی درین که به آسانی آب ناشی از تقطیر و شستش کویل ها و را تخلیه کند برای هواساز الزامی است سازنده باید شیب لازم را برای سینی درین جهت تخلیه آسان آب در نظر گیرد.
  7. دوجداره بودن بدنه هواساز با عایق های الاستومریک بهترین گزینه است بهتر است عایق بدنه یک اینچ یا دو اینچ در نظر گرفته شود.
  8.  از مهمترین پارامترها جهت خرید هواساز توجه به موجود بودن قطعات یدکی نظیر الکتروموتور ، فن ، کویل و فیلتر ها در آینده است از اینرو تعهد ارائه خدمات پس از فروش برای فروشنده بسیار مهم است.
  9. فن هواساز بسته به افت فشار کل ( داخلی + خارجی) می تواند از نوع فوروارد یا بکوارد باشد.
  10. داشتن شیر هواگیری بر روی کویل الزامی است.
  11. پوشش های رنگی نظیر BLUE FIN و GOLDEN FIN عموما در زیبای ظاهر موثر است و بعنوان پوشش ضد خوردگی نمی باشد از اینرو در صورت نیاز به پوشش ضد خوردگی از سازنده بخواهید از پوشش های هرسایت یا مشابه استفاده نماید.
  12. بسته به پروژه و نظر خریدار و مشاور سازنده می بایست بسترهای مختلف فیلتر را بر روی دستگاه نصب نماید لیکن استفاده از ابعاد استاندارد فیلتر های مصرفی و کیفیت هوابندی در حین تولید فیلترها بسیار مهم است.
  13. رنگ آمیزی بدنه خارجی دستگاهها در طول عمر و زیبایی دستگاه موثر است رنگ های اپوکسی با زیر سازی مناسب و روکش لایه نهایی پلی یورتان بهترین گزینه برای رنگ آمیزی بدنه دستگاههاست.
  14. ضخامت ورق بدنه بسته به ابعاد دستگاهها می تواند متفاوت باشد لیکن بهتر است کمتر از یک میلیمتر نباشد تا به مرور زمان دستگاه دچار سر وصدا نشود.
  15. شاسی دستگاه هواساز جهت جلوگیری از انتقال لرزش به ساختمان بهتر است از نوع ناودانی استاندارد باشد.
  16. -بکارگیری لرزه گیر فنری یا لاستیکی زیر مجموعه الکتروفن هواساز الزامی است.
  17. به ازای هر الکتروفن و فیلتر باید درب سرویس برای هواساز در نظر گرفته شود.
  18. -سرعت هوا بر روی کویل بهتر است در محدوده ۴۰۰ الی ۶۰۰ فوت بر دقیقه باشد و بهترین سرعت ۵۰۰ فوت بر دقیقه است.
  19. دمپرهای هواساز باید به آسانی باز و بسته گردد و قابلیت نصب موتور دمپر را داشته باشند.
  20. -هوابند بودن درب های بازدید و بدنه هواساز از اصول اولیه ساخت دستگاه هواساز است و سازنده باید بدان توجه داشته باشد.

 


 

❇️ نتیجه گیری :

با توجه به موارد ذکر شده توصیه اکید می گردد خریداران در هنگام تامین دستگاههای هواساز  پروژه خود به نکات اعلام شده فوق توجه لازم را معطوف دارند تا گریبانگیر مشکلات آتی احتمالی نشوند.


 

❇️ استناد ها :

دفتر فنی شرکت تهویه آذرباد ،


 

❇️ کلید واژه ها : بهترین سازنده هواساز کلاسیک ، هواساز  چیست؟ ، مشخصات مهم هواساز کلاسیک ، هواساز پروژه تجاری ، هواساز استخر ، هواساز ساب استیشن ، فیلتراسیون هواساز  ، فیلتر کیسه ای در هواساز کلاسیک 

 


 

❇️ نویسنده / نویسندگان :

دفتر فنی شرکت تهویه آذرباد


 

❇️ منابع :

دفتر فنی شرکت تهویه آذرباد

 

ارتباط با تهویه آذرباد

info@tahviehazarbad.com

info@tahviehazarbad.com

تلفن دفتر مرکزی و فروش : 982144411345+ و 09100134242 و 09224924765

تلفن کارخانه 1 : 982637850623+

تلفن کارخانه 2 : 982637850624+

خبرنامه تخصصی

شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت تهویه آذرباد می‌باشد.